![palopro_beauty_Slide12[1]](https://palopro.io/wp-content/uploads/2017/10/palopro_beauty_Slide121.jpg)
Ψηφιακό Word of Mouth
Η χρήση των social media τόσο από τους χρήστες όσο και από τα brands συμβάλλει σήμερα στο τεράστιο όγκο των διαθέσιμων δεδομένων και πληροφοριών. Αποτελεί πραγματική πρόκληση η οργάνωση όλων των δεδομένων και η ομαδοποίησή τους κατά τρόπο που να συμβάλλει στη δημιουργία γνώσεων. Η διαδικασία παραγωγής ενεργών αποτελεσμάτων από το «τέρας» των δεδομένων των social media, είναι η ομορφιά των δεδομένων αυτών για τα brands και τις επιχειρήσεις. Στον τομέα των εταιριών και προϊόντων ομορφιάς ο αντίκτυπος των social media είναι τεράστιος. Ο τρόπος με τον οποίο τα brands επικοινωνούν με τους καταναλωτές και, οι ίδιοι οι καταναλωτές με τα εμπορικά σήματα άλλαξε.
Το ψηφιακό Word of Mouth, δηλαδή όλες οι αναφορές στην κατηγορία της Ομορφιάς, φτάνουν σε εξαιρετικά μεγάλους αριθμούς. Μέσα σε ένα μήνα (17/4/2017 -16/5/2017), σύμφωνα με την ανάλυση του paloPro, όλες οι αναφορές στην κατηγορία αυτή έφθασαν τον αριθμό 83.631 που είναι ο μεγαλύτερος όλων των κλάδων της ελληνικής οικονομίας. Αυτά αναφέρονται σε ολόκληρη την κατηγορία, καλύπτοντας τις λέξεις-κλειδιά: μακιγιάζ, περιποίηση, φροντίδα των μαλλιών και αρώματα, και αφορούν μόνο τα “δημόσια” δεδομένα.
Εάν κάποιος μετρήσει επίσης τη συνεισφορά ιδιωτικών δεδομένων από το Facebook, τότε οι αριθμοί αυξάνονται δραματικά. Εκτιμάται ότι τα δημόσια δεδομένα είναι στην πραγματικότητα μόνο περίπου το 15% των ιδιωτικών δεδομένων που διαδίδονται στο Facebook.
Είναι επίσης γνωστό, ότι η πλειοψηφία των δεδομένων στο Facebook προέρχεται από ιδιωτικές δημοσιεύσεις που δεν μπορούσαμε να έχουμε πρόσβαση μέχρι πρόσφατα. Τώρα το Facebook μας δίνει πρόσβαση σε ιδιωτικές δημοσιεύσεις με ανώνυμη χρήση. Μόνο σε 3 ημέρες και μόνο για την κατηγορία Makeup, οι ιδιωτικές αναρτήσεις στο Facebook έφτασαν τις 15.700 αναφορές. Οι αριθμοί αυτοί είναι τεράστιοι για τα ελληνικά δεδομένα, καθώς οι 15.700 αναφορές είναι περίπου 4,5 φορές περισσότερες από τις εκθέσεις της μεγάλης κατηγορίας των τηλεπικοινωνιών.
Επομένως, γνωρίζουμε ότι η κοινότητα ομορφιάς του Διαδικτύου είναι κολοσσιαία. Είναι πραγματικά ένας ολόκληρος κόσμος με τεράστια ακροατήρια και διακριτικά χαρακτηριστικά στα social media. Σε ένα τέτοιο περιβάλλον, τα εμπορικά σήματα ομορφιάς καλούνται να βρίσκονται κοντά στις συζητήσεις στο διαδίκτυο και να προσπαθούν να εισάγουν τα προϊόντα τους σε αυτές.
Η συμβολή των επηρεαστών της κοινής γνώμης (influencers)
Αλλά δεν είναι μόνο το Buzz που αγγίζει τεράστια ποσοστά για την βιομηχανία ομορφιάς στην Ελλάδα. Ο αντίκτυπος των social media κερδίζει επικές διαστάσεις καθώς λαμβάνει υπόψη όλους τους οπαδούς που εκτίθενται σε κάθε δημοσίευση. Η μέτρηση του αντίκτυπου των influencers είναι αρκετά σημαντική καθώς δείχνει το μέγεθος της επιρροής μεταξύ των χρηστών των social media.
Ένας από τους λόγους για τους οποίους το θέμα της ομορφιάς έχει τέτοιες μεγάλες διαστάσεις είναι το γεγονός ότι τα social media έχουν αποκτήσεις έμπειρους ερευνητές. Είναι καταναλωτές που αναζητούν προϊόντα που θα αγοράσουν το Διαδίκτυο, θα διαβάσουν συμβουλές, θα συγκρίνουν τα προϊόντα και θα δημιουργήσουν το δικό τους περιεχόμενο. Η επιρροή κάθε χρήστη των social media συμβάλλει στην τελική επίδραση όλων των κατηγοριών. Για το λόγο αυτό, η παρακολούθηση της εταιρικής φήμης και της φήμης του προϊόντος στα social media είναι υψίστης σημασίας. Τα brands υποχρεώνονται τώρα να παρακολουθούν καθημερινά τις αναθεωρήσεις των χρηστών και να τα αντιμετωπίζουν αμέσως.
Τα εμπορικά σήματα ομορφιάς θα πρέπει να ενσωματώνουν στην καθημερινή τους ζωή ένα κοινωνικό μέσο που ενσωματώνει ένα πρόγραμμα αναφορών που χρησιμοποιεί τόσο συστηματική αναφορά αρχείων όσο και δημιουργική και ποιοτική επεξεργασία δεδομένων με τέτοιο τρόπο ώστε να προσφέρει εύστοχα αποτελέσματα.
Update
Βαθύτερη ανάλυση είναι τώρα διαθέσιμη από τα ιδιωτικά δεδομένα (private date) του Facebook. Δείτε μια ανάλυση από to Facebook για τη συζήτηση ομορφιάς στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία και τη Γαλλία. Μπορείτε να βρείτε εδώ την ανάλυση του Facebook Beyond skin deep – Understanding Beauty Buyers on Facebook and Instagram.
Επικοινωνήστε μαζί μας για την Υπηρεσία New Data Topic Analysis, για να εξετάσουμε πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα νέα δεδομένα για να απαντήσουμε στις επιχειρηματικές σας ερωτήσεις.
Θέλεις να έχεις πρώτος τις αναλύσεις του PaloPro για τα “καυτά” θέματα της επικαιρότητας?
Επέλεξε τις κατηγορίες που σε ενδιαφέρουν και θα έχεις κάθε νέα σχετική ανάλυση, στο email σου.