
Ότι το Twitter και οι φανατικοί χρήστες του έχουν δημιουργήσει το τέλειο περιβάλλον για σχολιασμό της επικαιρότητας, σε βαθμό που συχνά τα trending topics φτιάχνουν και την ειδησεογραφική ατζέντα στο media, το ξέρουμε. Ότι τα hashtags πρωταγωνιστούν στην ανάδυση -ή και την επιβολή;- της θεματολογίας, επίσης, δεν είναι καινούριο.
Kάπως έτσι, με τη χρήση του εργαλείου PaloPro, αποφασίσαμε να κάνουμε ένα «flash back» στην κρατούσα επικαιρότητα, όπως διαμορφώθηκε στο Twitter από τις 10 Νοεμβρίου ως και τις 10 Δεκεμβρίου, και τη χαρτογραφήσαμε με ένα «hashtag monitoring»: αναζητήσαμε, δηλαδή, τα 15 πιο δημοφιλή hashtag στο διάστημα ενός μήνα.
Με μια σύντομη ματιά, βλέπει κανείς πως, στο σύνολο τους, έχουν γίνει 453.174 αναφορές με τη χρήση των 15 πιο πολυσυζητημένων hashtags. Συγκεκριμένα, τα 15 trending hashtags του μήνα είναι τα παρακάτω:
Τα εννέα από αυτά αφορούν τα πιο δημοφιλή τηλεοπτικά προγράμματα του 2017 (με το #sixamenios, οι χρήστες πετούν τα βέλη τους στον τηλεοπτικό παρουσιαστή Μένιο Φουρθιώτη) και τα υπόλοιπα έξι σχετίζονται με κοινωνικοπολιτικά ζητήματα της επικαιρότητας. H εκπομπή Nomads είναι στην κορυφή, με τεράστια διαφορά, ακολουθούμενη από το My Style Rocks και το Shopping Star.
Συνειδητοποιώντας ότι το Twitter φαίνεται να εξελίσσεται σε «user generated» τηλεοπτικό περιοδικό, βάζουμε στο μικροσκόπιο τα πιο δημοφιλή τηλεοπτικά πρόγραμμα και σας παραθέτουμε στοιχεία, όπως αυτά προκύπτουν από το hashtag monitoring.
1.Nomads, ANT1
Στην υψηλότερη θέση της κατάταξης βρίσκεται το reality show Nomads, το οποίο από την πρεμιέρα του, στις 2 Οκτωβρίου, σημειώνει κατά μέσο όρο μερίδιο τηλεθέασης 30,4%. Πέρα από τα υψηλά ποσοστά του, οι αναφορές του Twitter για την εκπομπή αγγίζουν τις 165.485, σχεδόν δύο φορές περισσότερες από αυτές της αμέσως επόμενης εκπομπής στη λίστα.
2.My Style Rocks, ΣΚΑΙ
Η καθημερινή εκπομπή μόδας του ΣΚΑΙ έχει σημειώσει μεγάλη επιτυχία, τόσο στα τηλεοπτικά νούμερα, όσο και στις συζητήσεις γύρω από αυτή. Η τηλεθέαση της εκπομπής κυμαίνεται συνήθως από 13% έως και 15%, ενώ τα mentions στο Twitter αγγίζουν τις 86.104 στο διάστημα μόνο ενός μήνα.
3.Το Τατουάζ, Alpha
Το νέο σήριαλ του Alpha, με ποσοστά τηλεθέασης που αγγίζουν το 25%, και 20.567 mentions σε ένα μήνα, είναι ένα από τα πιο πετυχημένα της φετινής τηλεοπτική σεζόν στην prime time ζώνη. Παρόλο που βρίσκεται «απέναντι» στα εξίσου δημοφιλή Nomads και The Voice of Greece, καταφέρνει αρκετές φορές να τα ξεπεράσει σε ποσοστά τηλεθέασης (αλλά όχι στο Twitter).
4.Shopping Star, STAR
Το Shopping Star είναι η δεύτερη εκπομπή μόδας στη λίστα. Η εκπομπή συνεχίζει για δεύτερη σεζόν στο Star Channel και, παρόλο που έχει «απέναντί της» το My Style Rocks, καταφέρνει να κρατάει πολύ μεγάλο ποσοστό της τηλεθέασης, αγγίζοντας μέχρι και το 24% στο νεανικό κοινό. Στο διάστημα ενός μήνα, έχει 23.667 αναφορές στο Twitter.
5.Ελλάδα Έχεις Ταλέντο, ΣΚΑΙ
Είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα talent show της ελληνικής τηλεόρασης και, παρόλο που το εξίσου δημοφιλές Nomads στον ΑΝΤ1 μετακινήθηκε τις Κυριακές για το «χτυπήσει», το Ελλάδα Έχεις Ταλέντο παραμένει στην πρώτη θέση, με το 28,6% της τηλεθέασης. Στο διάστημα που εξετάζουμε, το show των ταλέντων είχε 15.490 αναφορές στο Twitter.
6.The Voice of Greece, ΣΚΑΙ
Το δεύτερο talent show της λίστας «κονταροχτυπιέται» με το σήριαλ «Το Τατουάζ», αλλά και το τους Nomads. Παρόλα αυτά, μετά τις 23:00 πάντοτε καταφέρνει να έχει την πρωτιά στα ποσοστά τηλεθέασης, αγγίζοντας το 28,8%. Οι χρήστες του Twitter αναφέρθηκαν στο show 20.274 φορές.
7.Φως στο Τούνελ, Alpha
H διαχρονική εκπομπή της Αγγελικής Νικολούλη καταφέρνει να διατηρεί εξαιρετικά υψηλά ποσοστά τηλεθέασης, που αγγίζουν μέχρι και το 30%. «Φως στο Τούνελ» βλέπει και το Twitter, με 10.166 αναφορές να καταγράφονται για την εκπομπή, με τη χρήση του hashtag της.
Την «αναμέτρηση» των τηλεοπτικών προγραμμάτων που κερδίζουν τους χρήστες στο Twitter μπορείτε να τη δείτε συγκριτικά και συνολικά στο παρακάτω γράφημα, για όλο το διάστημα μελέτης.